Eredetileg október 9-én látott volna napvilágot az Anshar Studios berkeiben készülő Painkiller, ami leginkább azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy bár egyedül is végigjátszhatjuk a kampányt, két ismerős társaságában lesz az igazi az élmény. Mindez elég nagy változtatás a People Can Fly (Gears of War: JudgmentBulletstormdebütáló játékához képest, ám az eddigi előzetesek alapján korai lenne megkongatni a vészharangot, hiszen a látvány szép, a zenék zúzósak, a shotgun és a karóvető pedig pontosan úgy szuperál, mint több mint 20 évvel ezelőtt. Minden adott tehát ahhoz, hogy egy hangulatos hentparádéval bővüljön a „mész oszt lősz” típusú lövöldék palettája, ám a nemrég kiadott, új játékmódot bemutató trailert látva nem lepődnénk meg, ha a rajongók egy része szkeptikusba öltözne.

Kiderült ugyanis, hogy a sztorimód mellett egy roguelike rajongóknak szóló mókát is kapunk a Rogue Angel képében, melynek során procedurálisan generált arénákon kell átlövöldöznünk magunkat, miközben serényen gyűjtjük a tarot kártyákat és a gyilokszerszámokat, hogy legyen esélyünk a vélhetően méretes főellenfelekkel szemben. Papíron mindez remekül hangzik (legalábbis azok számára, akik kedvelik ezt a műfajt), ám eléggé belerondít az élménybe, hogy a karakterek lépten-nyomon elsütnek egy borzasztóan kínos egysorost, ami egyáltalán nem illik bele a franchise világába.

Persze könnyen lehet, hogy csak ebben a mellékágban érzik úgy a szereplők, hogy mindenhez hozzá kell fűzniük valamit, ám ha a kampány során is ennyire szószátyárok lesznek, akkor sokan valószínűleg úgy lenémítják őket, mint Claptrapet a Borderlands 4-ben. Minderre csak október 21-én derül fény, a 3D Realms ugyanis néhány nappal arrébb csúsztatta a Painkiller megjelenését – még szerencse, hogy a szintén ezen a napon érkező Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 egy teljesen másik réteget kíván megszólítani. Szerintetek is zavaró a karakterek dumálása, vagy túlzóak a videó alatt olvasható, nem épp pozitív hangvételű kommentek?

A borítóképek forrása: Steam